基本情報

写真a

ホークス マーティン

HAWKES Martin


職名

准教授

研究分野・キーワード

応用言語学(第二言語習得)

出身学校 【 表示 / 非表示

  • リーズ大学  薬学部  1999年06月

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • アストン大学  社会・言語学部  修士課程  2009年06月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 滋賀県立大学  人間文化学部  国際コミュニケーション学科  准教授   2015年04月  - 現在

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Using task portfolios for assessment in oral communication courses

    Hawkes, M.

     Asian EFL Journal    2016年02月

    単著  

  • Using pre-task models to promote mining in task-based language teaching

    Hawkes, M.

     TESOL International Journal    2015年12月

    単著  

  • The place for explicit instruction in task-based language teaching

    Hawkes, M.

     人間文化    2015年10月

    単著  

  • An analysis of interaction in task-based oral assessment

    Hawkes, M. L.

     KOTESOL Proceedings 2011    2012年08月

    単著  

  • Using task repetition to direct learner attention and focus on form

    Hawkes, M. L.

    Oxford University Press  ELT Journal    2012年07月

    単著  

  • Effects of task repetition on learner motivation

    Hawkes, M. L.

     JALT2009 Conference Proceedings    2010年08月

    単著  

  • Methods of simplification in a graded reader

    Hawkes, M. L.

     JALT2008 Conference Proceedings    2010年08月

    単著  

著書 【 表示 / 非表示

  • Academic and Media Skills 2015: English Expedition Materials

    O’Neill, B., Pals, T., et al.

    成美堂  236p  2015年03月

    教科書  共著

会議での講演 【 表示 / 非表示

  • Task sequencing and focus on form

    KOTESOL 2015  2015年10月

  • Task sequencing and attention to form

    JALT panSIG 2015  2015年05月

  • Using task portfolios for assessment in oral communication courses

    11th Asian EFL Journal International TESOL Conference  2014年11月

  • Incorporating a preplanned focus on form into a task-based syllabus

    Task-based Language Teaching in Asia 2014  2014年05月

  • Implementing a preplanned focus on form in TBLT

    JALT2013  2013年10月

  • Using task models as pre-tasks in TBLT

    KOTESOL 2013  2013年10月

  • An analysis of interaction in oral assessment

    KOTESOL 2011  2011年10月

  • Overcoming the challenges of task-based teaching

    JALT 2010  2010年10月

  • Task repetition in the Japanese classroom

    JALT 2009  2009年11月

  • Methods of simplification in a graded reader

    JALT 2008  2008年11月